Как да се отървем от розов лишей?

Dr. Stavrov Aesthetics

Как да се отървем от розов лишей? Знаете ли, че розовият лишей (pityriasis rosea) е едно от най-разпространените кожни заболявания сред популацията, като засяга около 1-2% от населението? Среща се предимно през есенно-зимния период, основно сред деца и подрастващи. В повечето случаи заболяването е самоограничаващо се и търпи обратно развитие за няколко седмици. Когато обаче симптомите са особено изразителни е необходимо да се запише час за преглед при дерматолог.

В тази статия ще разгледаме какво представлява питириазис розеа и кои са най-ефективните методи да се отървете от розов лишей.

Pityriasis rosea

Какво представлява питириазис розеа?

Често срещана дерматоза, която протича със специфичен обрив по кожата на тялото и може да е придружена от различен по интензитет сърбеж. Може да прочетете повече за заболяването на този адрес.

Как да се отървем от розов лишей – изпробвани методи

#1 Превенция на заболяването – Pityriasis rosea представлява късна реакция към неизвестен вирусен антиген. Заболяването се проявява най-често няколко дни след прекарана вирусна инфекция. Следователно предпазването от вируси е първата и основна стъпка в превенцията. Най-ефективна защита срещу вируси се осъществява чрез рационално и пълноценно хранене, спорт и почивка.

#2 Pityriasis rosea е самоограничаващо се заболяване – Дори оставено без лечение ще настъпи пълна ремисия. Терапия се изписва само в случаите, при които е ангажирана значителна част от кожната повърхност или е съпроводено с интензивен сърбеж. Все пак прегледът от дерматолог е наложителен, защото клиничната картина може да наподобява вторичен сифилис, гъбична инфекция, парапсориазис и други.

#3 Емолиенти – Интензивната хидратация на тялото е най-често изписваната терапия.

#4 Лосиони с кортикостероид – Използват се за бързо повлияване на обрива и облекчаване симптомите на сърбеж.

#5 Орални антихистамини – Изписват се за повлияване на много силен сърбеж.

Как да се отървем от розов лишей?

Какво не трябва да се яде при розов лишей?

Няма информация, че диетата има отношение към лечението на заболяването.

Хигиена и грижа за кожата

Някои автори съветват по време на активно заболяване да преустановите оцветените душ гелове, както и да носите памучни дрехи.

Ако имате още въпроси не се колебайте да запишете час за преглед при дерматолог.

4.8/5 - (6 гласа)
ЗАПАЗЕТЕ ЧАС