Dr. Stavrov Aesthetics
Боли ли поставянето на хиалуронова киселина?

Боли ли поставянето на хиалурон?” е един от най-честите въпроси, които получаваме в рамките на естетичната консултация. Много често страхът от неизвестното е причина за отлагане на желаното посещение при дерматолог с месеци. Проучване сред нашите пациенти показва, че основните им опасения преди процедура са свързани или с крайния естетичен резултат, или с усещането за болка по време на манипулацията.

Съвременните техники на инжектиране и продукти позволяват почти всички процедури в областта на естетичната медицина да не изискват предварително обезболяване. Не по този начин стои въпросът с корекцията на устни. Тази зона е особено инервирана и чувствителна, което прави дори и минималните намеси да са свързани с известен дискомфорт. Степента на чувствителност зависи също и от вида на корекцията. Например увеличаването на обема се понася добре с малко или дори без упойка, но контурирането е по-болезнено. Освен това чувствителността на горната устна е значително по-висока в сравнение с тази на долната.

Боли ли поставянето на хиалурон в устните?

За щастие съществуват много различни методи за анестезия, които правят манипулацията напълно безболезнена. Затова, когато ни попитат “Боли ли поставянето на хиалурон в устните?“, ние отговаряме – при нас не!

Обезболяване с лидокаин крем

Упойката под форма на крем е най-често използваната в естетичната практиката. Последният се състои от лидокаин и/или негови производни в различна концентрация, която може да достигне 12% и повече. Упойката се нанася под формата на тънък пласт върху желаната повърхност и се оставя да подейства между 10 и 30 минути. За по-висока ефективност след намазване може да се покрие с тънко фолио с цел повишаване на абсорбцията. Трябва да се отбележи, че пропускливостта на лигавицата е значително по-висока в сравнение с тази на кожата, което увеличава и ефекта при използване в областта на устните.

Предимиства: не изисква убождане, нисък риск от алергични реакции, може да се прилага върху кожа и лигавица

Недостатъци: не може да обезболи напълно контурирането на устни

Обезболяване с лидокаин спрей

Представлява вариант на локалното обезболяване, като анестетикът се прилага под формата на спрей. Ефективността му върху кожа е много ниска и не се използва. Има висока абсорбция върху лигавица и полулигавица, което го прави подходящ за локално обезболяване на устни, както и за подготовка за прилагане на стоматологична (проводна) анестезия.

Предимства: не изисква убождане, бързо действие

Недостатъци: неприятен вкус, не е ефективно върху кожа

Инфилтративна / проводна анестезия

Инфилтративната анестезия е такава упойка, при която анестетикът се инжектира на определено място с тънка игла. Най-често се използва при корекции с помощта на канюли, за да обезболят входната точка. Вариант на инфилтративната анестезия е проводната. В този случай упойката се поставя в близост до сетивен нерв, което води до пълно обезчувствяване на зоната, която е инервирана от нерва. Позволява пълното обезчувствяване на големи по площ зони с помощта на единствено убождане. Такъв тип упойки се използват в стоматологията, напр. при вадене на зъб. За по-голям комфорт на пациента върху мястото на инжектиране може предварително да се нанесе лидокаин на крем или под формата на спрей. Упойката започва да действа почти веднага, а продължителността и зависи от използваното количество, но е около 30-60 минути.

Предимства: пълно обезболяване на зоната, бързо действие, обезболяване на голяма площ с единствено убождане

Недостатъци: изисква убождане

Хиалуронови филъри с лидокаин

Някои видове филъри съдържат в състава си малко количество лидокаин. Това позволява успоредно с инжектирането на продукта да се доставя и малко анестетик, който допълнително да обезболи зоната. Обикновено това са филъри за устни или такива с по-висока плътност, при които въвеждането на продукта е свързано с известен дискомфорт. Филърите с лидокаин не бива да се инжектират на лица, при които има съмнение за алергия към него или към други лекарства от същата група.

3.9/5 - (17 гласа)
ЗАПАЗЕТЕ ЧАС